Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dijitalden Fijitale
#1
[Resim: online-and-offline.jpg]

Dijital devrim ile birlikte hayatımızın her anında köklü değişiklikler oldu, satın aldığımız ürünlerden yediğimiz içtiğimiz yiyeceklere kadar neredeyse tüm alışkanlıklarımız değişti. Gerçek yaşamdaki eylemler ve fonksiyonlar dijital dünya taşındı.

Bu değişim ve dönüşümden ise en çok markalar etkilendi. Markalar dijitalin sırlarını çözmeye çalışırken, fiziksel çıktısı olmayan dijital dünya tüketiciye yetmedi. Ve “Fijital” (phygital) pazarlama hayatımızda girdi. Arttırılmış gerçeklik yeni gerçeğimiz haline geldi.
 
FİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?

Fiziksel + Dijital kelimelerinin birleşimi olan bu kavramı 2007 yılında Amerikan Reklam Ajansları Birliği Başkanından ilk defa duyduk. Fijital pazarlama fiziksel deneyimler ile dijital deneyimlerin birleşmesi olarak ifade edilebilir. Yani tüketiciye dijital kanallar kullanarak fiziksel ortamlarda dokunabilmek diyebiliriz.
 
FİJİTAL PAZARLAMA ÖRNEKLERİ
 
Pokémon Go

Oyun, kullanıcıları gerçek hayatta belirlenen adreslere göndererek orada bulunan pokemon karakterlerini telefonları ile yakalamalarını sağlıyor. Sanal gerçeklik oyunu olan Pokémon Go, dijitalin fiziksele taşınmasını popüler hale getiren bir başlangıç olarak görülüyor.

[Resim: POGEMON.jpg]

Persil

Persil Türkiye’nin AVM’lerde hazırladığı “Lekeleri Yok Et” yarışması hazırlanan etkileşimli ekranlarla kullanıcıların PersilPower şisesi ile lekeleri vurmasını sağlıyor. Çekilişe katılan kullanıcılara ise çeşitli ödüller veriliyor.

[Resim: persilgal4.jpg]

McDonald’s

Stokholm’da Pick’n Play uygulamasını geliştiren McDonald’s, şehrin belirli alanlarına interaktif panolar yerleştirdi. Bu panoları akıllı telefonlarındaki tarayıcıyla eşleştiren kullanıcılar telefonlarını kumanda gibi yönetim panoda yer alan oyuna katıldılar. Başarılı olan kullanıcılar ise telefonlarına gelen kodla McDonald’s’dan hediyeler kazandılar.





C&A

Mağazalarındaki ürünleri dijital askılara asan C&A, askıların içine yerleştirdiği dokunmatik sensörler sayesinde ürüne günde kaç kişinin dokunduğunu belirliyor. Marka bu verileri Facebook üzerinden kullanıcıları ile paylaşarak müşterilerini en çok seçilen ürünlere yönlendiriyor.



BiTaksi

Türkiye’nin sevilen taksi uygulaması Bitaksi iyi bir fijital pazarlama örneği. Eskiden elimizi kaldırarak durdurduğumuz taksileri artık BiTaksi sayesinde dijital olarak bulunduğumuz konuma çağırabiliyor, uygulama üzerinden hızlıca ödemesini gerçekleştirebiliyoruz.

[Resim: bitaksi.jpg]
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi