Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler
#1
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız. 

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi